پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهر ساحلی سوچی واقع در کرانه‌های شمالی دریای سیاه در روسیه به عنوان میزبان بازی‌های المپیک زمستانی 2014 انتخاب شد.

به گزارش رویترز، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه که به منظور ارتقای شانس میزبانی روسیه خود شخصا به گواتملا، محل تشکیل اجلاس کمیته بین‌المللی المپیک جهت انتخاب میزبان المپیک زمستانی سال 2014 ، سفر کرده بود، در سخنانی به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی از رای دهندگان به میزبانی سوچی تشکر کرد.

او که خود نیز به ورزش اسکی می‌پردازد، گفت: در المپیک سوچی 70 درصد ورزشکاران با حداکثر پنج دقیقه پیاده روی به محل مسابقات می‌رسند بنابراین مشکل ترافیک وجود نخواهد داشت.

وی گفت: "ورزش‌های زمستانی در روسیه پرطرفدار هستند و ورزشکاران ما برنده رقابتهای زیادی شده‌اند و خدمات بزرگی به جنبش المپیک کرده‌اند."

پوتین افزود: "اما ما هرگز افتخار میزبانی بازی های المپیک زمستانی را نداشته‌ایم. می‌دانید ما می‌توانیم رقابت‌های ورزشی را به یک نمایش واقعی بدل کنیم و در این کار مهارت داریم."

الکساندر ژوچوف معاون نخست وزیر روسیه گفت: پوتین که پیش از اعلام رای نهایی از محل اجلاس خارج شده بود، از هواپیما با محل اجلاس تماس گرفت و پس از آگاهی از انتخاب شهر سوچی هیجان زده شد و به همه ما تبریک گفت.

شهر سوچی با 51 رای بالاتر از شهر پیونگنچانگ که 47 رای کسب کرده بود به میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی سال 2014 برگزیده شد.

این شهر سیاحتی در ساحل دریای سیاه از یک طرف از هوای بهاری بهره‌مند است و از طرف دیگر هوای کوه‌های کراسنایا پولیانا در همان نزدیکی از هوای سرد زمستانی برخوردارند.

کد خبر 25843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز